:::Selamber:::: October 2008

cari dalam selamber X

If U have Site U Can Earn
Top pay per click payments. Make money from your website
Click Here...

Tuesday, October 21, 2008

KEGAGALAN DAN KEMENANGAN

Kegagalan bukan bermakna saya telah gagal,
Ia bermakna saya belum lagi berjaya.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mencapai apa,
Ia bermakna saya mempelajari banyak perkara.

Kegagalan bukan bermakna saya telah diperbodoh,
Ia bermakna saya ada keyakinan kuat untuk mencuba sesuatu yang baru.

Kegagalan bukan bermakna saya telah diaibkan,
Ia bermakna saya berani meneroka Sesutu yang baru.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mendapat apa kejayaan,
Ia bermakna..kini saya perlu lakukan sesuatu dengan cara lain.

Kegagalan bukan bermakna matabat saya telah tercemar,
Ia bermakna saya bukanlah seorang yang sempurna.

Kegagalan bukan bermakna saya telah membazirkan hidup saya,
Ia bermakna saya ada alasan untuk memulakan hidup baru.

Kegagalan bukan bermakna saya perlu menyerah kalah,
Ia bermakna saya perlu berusaha lebih kuat.

Kegagalan bukan bermakna saya tidak mungkin akan,
Ia bermakna saya perlu banyak bersabar.


ORANG YANG TIDAK PERNAH GAGAL,
ADALAH MEREKA YANG TIDAK PERNAH BUAT APA2

PEDOMAN DIRI

"Saya suka sangat tengok jari-jemari teman wanita saya, cantik betul. Sungguh! Sampai saya takut nak pegang. Bukan takut jari-jemarinya patah, tapi takut nanti jari-jemari kami tak boleh saling bantu-membantu di satu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Esa.

Saya suka sangat tengok rambutnya. Cantik betullah, sungguh! Sebab itu saya belikan dia tudung. Bukan sebab cemburu orang lain tengok, bukan! Tapi sebab saya mahu rambutnya sentiasa ditutup macam dalam iklan dot dot dot itu sampai bila-bila! Takut nanti dibakar dek api neraka, di suatu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Pencipta!

Saya suka sangat tengok body teman wanita saya, solid betul. Sungguh! Sebab itu saya belikan dia telekung supaya masa dating dengan Kekasih dia Yang Utama, dia jaaaaaauh lebih cantik dan berseri menghadap-Nya. Saya pun tumpang dapat pahala! Syoknya!

Saya sedih sangat bila tengok teman wanita saya tidak tidur, tidak makan sebab rindukan saya. Saya pun macam tu juga. Si dia tanya, Apa ubatnya, bang? Saya pun bagi dia al-Quran sebagai penenang jiwa! Semoga dia cintakan-Nya lebih daripada saya

Saya sedih tengok dia selalu pesan macam-macam. Makan, minum, jaga diri, pandu kereta elok-elok! Nanti awak saya juga yang susah hati, bla lah bla bla. Tapi bila tengok wayang sama-sama, terlepas Asar dan Maghrib bagitu saja, dia tidak kata satu apa pun. Aduuuuh! berdosanya saya!

Saya memang sayang sangat pada dia. Saya mahu jumpa dia, bersama dia, cinta secinta-cintanya. Cinta yang abadi di dunia dan berkasih sayang di akhirat, berdating di syurga kerana di situlah tempat yang kekal selama-lamanya.

Doakan kami saling ingat-mengingati, insaf-menginsafi. Ya Allah, ampunkanlah kami semoga kami dapat kekal selama-lamanya, di syurga nanti. Amin!!

ANTARA KEKASIH DAN KAWAN

Ramai orang mengutamakan kawan dari kekasih ...
dan ada juga yang mengutamakan kawan kerana kekasih ...

hadirnya seorang kekasih sejati sebagai pelengkap kehidupan dan mengisi kekosongan hati ...
hadirnya seorang kawan sebagai sahabat sejati berkongsi segala suka duka dan teman sepermainan dan belajar ....

Antara kawan dan kekasih Yang mana harus kupilih...
Kawan pengubat kesunyian
Kekasih penyembuh kelukaan

Antara kawan dan kekasih Yang mana harus didahulukan...
Kawan tempat mengadu
Kekasih tempat bermadu

Antara kawan dan kekasih Keduanya tak bisa kusisih...
Kawan menghulurkan bantuan
Kekasih menghulurkan sokongan

Antara kawan dan kekasih Keduanya aku harapkan...
Kawan sekuntum senyuman
Kekasih sepenuh perhatian

Antara kawan dan kekasih Bilakah akan kutemui....
Kawan sejujur kata
Kekasih setulus setia

Andai kawan itu kekasihku,Andai kekasih itu kawanku
Akan kuhadiahkan Sedalam lautan
Setinggi kayangan Kasih sayang tiada sempadan.
:::Selamber::: © 2009 Template by:
MJ corporation sdn bhd