:::Selamber:::: March 2009

cari dalam selamber X

If U have Site U Can Earn
Top pay per click payments. Make money from your website
Click Here...

Tuesday, March 31, 2009

Akademi Kepimpinan Mahasiswa (AKM)

Hari khamis baru nie aku ade menyertai program AKM nie bukan dengan sukarela tapi ade la jugak unsur-unsur paksaan..sebab program nie sepatutnya untuk Timbalan pengerusi,setiausaha dan bendahari sahaje..aku nie AJK biase je..tapi xpasal2 kne masuk plak...hari pertame tue biase je,cume yang tak biase nye kene jadi penghulu bagi semua peserta lelaki..bagi peserta perempuan plok w.hashimah yang jadi penghuluwati bagi peserta perempuan...dah la kene pakse masuk program tue,pastu kene jadi ketua plak...susah-susah....hari kedua plak aku cabut lari la...huhuhu....tapi dh bagtau kat penganjur progarm tue..aku lari pergi makan ketam kat umah kawan member aku nie..tapi aku kenal jugak la diye nie...saje gie jalan-jalan,sebab aku nie memang pantang klu orang ajak gie jalan mane-mane...huhuhu,.,.sebelum balik tue makan ketam lu..mnde peberet aku tue,.,lame dh aku nk makan ketam tue..huhuhu....lepas magrib tue aku masuk blik ke dalam program tue...hari ketiga macam biase cuma banyak mnde sket la kene buat..kene prepair untuk sesi perbentangan je...memang kelam kabut sket mase tue....tapi yang paling aku x sangke dapat tempat pertame dalam sesi perbentangan tue..huhuhu..bangge2...nie la orang panggil nasib,walaupun pada mulanya kene pakse,tapi memang berbaloi la...aku nasihatkan pada korang yang bace nie,klu ade peluang yang mcam nie jangan lepaskan..sebab mase nie la kite nk blajo berpesatuan..kekgi bile dh beso panjang susoh dah nk blajo..k guane..so,pham2 la yerk!

Sunday, March 22, 2009

Malam kesenian islam-Bersamamu Palestin

video


Baru-baru nie lajnah sukan dan kebudayaan ade mengjurkan malam kesenian bersamamu palestin...aku and the geng ade jugak amik bahagian pada malam tue...awok-awok aku wat persembahan dikir je..tukang karut dan tukang gendang di import dari ma'had darul quran rusila...dan seorang tukang karut dari kelas aku sendiri...ade la dalam 4 lagu yang di karut kan,.,.huhuhu...awok tahun 3 buat persembahan sketsa tentang kehidupan para syuhada' di palestin...bleh tahan la jugak persembahan diorang tue bleh la bagi 10 bintang dari 60 bintang,.,huhuhu,..ade jugak kumpulan nasyid jemputan dari kumpulan baity dan juga ma'had darul quran...nak sebut name diorang tapi xknal la plak,bukan disebabkan xglemer mahupun xdikenali ramai...tapi gitu la...huhuhu...keseluruhan persembahan boleh dikatakan membanggakan...tapi menurut S/U lajnah tersebut,saudara amir omar...program pada malam tu belum mencapai sasaran...dia la yang cakap..klu ade yang xpuas ati dengan beliau,bleh la jumpe ngan ye....

Kem Remaja


Baru-baru nie aku kene jadi fasi kat merang,anjuran pas kawasan hulu terengganu..2hari sebelum tue aku dengar orang bagitau kat aku kene jadi fasi untuk budak-budak je...sapa je mase nk pergi tue ade la hamba allah nie ye bagitau umur budak-budak tue 18-23 taun je,,,kecut perut aku...nak ke tak nak kene pergi la jugak...aku nie mude lagi dari diorang tue...mane la tau kot terlepas cakap ke lobam bijik mate den....huhuhu,.,..hari pertame malam pertame tue sesi ta'ruf..aku selaku fasi kene memainkan peranan yang sebaik mungkin la..nasib baik ade khair samsudin sebagai penolong kanan,tak la rase cemas sangat...sesi ta'ruf berjalan macam biasa..xde pape yang tak diingini berlaku....esok tue plak ade permainan untuk semua peserta kem remaja nie..seronok tengok diorang semua nie bermain...maklumla time remaja nie kene main macam budak-budak....huhuhu...aku pun join sekaki jugak la...xkan nk tengok je orang tengah main kan,,,..aku ade jugak buat2 sembang dengan diorang sume tue,xde la teruk sangat macam yang aku pikirkan...bahkan hormat aku sebagai ketua...kire ok la tue kan...hmm,.,.lepas semua selesai,pembahagian hadiah sebagai semi penutup dan di akhiri dengan makan tengahari sebelum pulang ke destinasi masing-masing,.,aku harap semua peserta nie dapat memanfaat kan 2hari 1malam tue sebagai program yang mampu membuat mereka sedar akan kesilapan dan kesalahan masing-masing...insyallah... more picture

:::Selamber::: © 2009 Template by:
MJ corporation sdn bhd