:::Selamber:::: Aku....bagaimana...

cari dalam selamber X

If U have Site U Can Earn
Top pay per click payments. Make money from your website
Click Here...

Tuesday, June 14, 2011

Aku....bagaimana...

Dah lama rasanya aku tak post ape2 kat blog nie..maklum la..sibuk je memanjang...keje lagi study lagi,.,main lagi,.,kadang2 online pun tak sempat nak buat ape2..just cek email je,.,.sekarang nie dah musim exam..exam terakhir bagi aku..exam tahun 3 syariah sem ke2..exam yang akan menentukan hala tuju aku selepas habis menuntut di KUDQI...diam tak diam hampir 4tahun aku berada disini...ilmu yang diberikan cukup berharga untuk dimanfaatkan...bukan sekadar ilmu dunia,malahan lmu Akhirat juga di bentangkan di KUDQI...

Pada suatu hari aku berfikir...betul ke aku sekarang ini adalah aku yang dulu..aku yang dulu sungguh jauh dengan aku yang sekarang..adakah kerana pengaruh sekeliling atau memang aku tidak mampu untuk tempuhi dan harungi semua onak dan duri di layar kehidupan...terlalu banya salah dan silap yang aku lakukan..tapi adakah aku masih mampu menempuhi semua ini dengan iman menerajui hati dan bukan sebaliknya...

Aku ada terdengar suatu kisah ketika aku kecik-kecik dulu..ada seorang hamba allah yang mana kerjanya adalah seorang perompak dan pembunuh...sudah 99orang yang dibunuh olehnya,namun pintu hatinya telah dibuka oleh allah yang maha berkuasa untuk kembali kepangkal jalan,lalu dia mencari seorang alim ulama' untuk meminta pandangan dan nasihat bagaimana untuk beliau kembali ke pangkal jalan..lalu dia bertanya kepada sorang yang alim itu "aku adalah seorang perompak dan pembunuh,aku ingin bertaubat,adakah allah akan mengampuni dosa aku?" lalu orang alim itu pun menjawab "kamu telah lakukan kesalahan yang besar,dan kamu tidak akan diampunkan oleh allah" lalu dengan hati yang marah,pemuda tadi pun membunuh alim itu..lalu dia meneruskan lagi perjalanan untuk bertaubat dengan menemui alim ulama' yang lain...dalam perjalanan tiba-tiba dia ditakdirkan oleh allah mati ditengah jalan..lalu turun malaikat azab untuk mengangkat rohnya ke langit tiba-tiba malaikat rahmat berkata kepada malaikat azab "pemuda ini ingin bertaubat,hatinya telah suci" lalu malaikat azab berkata "tidak,pemuda ini belum bertaubat" lalu allah menurunkan perintah untuk mengukur perjalanannya yang paling dekat dengannya..adakah sudah dekat dengan alim ulama' tersebut atau masih jauh..lalu malaikat tadi turut untuk melihat,dan perjalanan pemuda itu lebih dekat dengan alim ulama' yang ingin beliau bertanyakan untuk bertaubat kepada allah,maka dia diangkat oleh malaikat rahmat untuk dibawa ke syurga dan segala dosanya diampunkan oleh allah...(kalau salah tentang citer nie boleh tolong betulkan)..

aku adalah aku...hidup macam secawan teh..jika kita menjadi air masak yang panas,memang kita dapat menghancurkan gula..tapi kita akan jadi kuning...jika kita menjadi gula,kita akan memaniskan air tetapi terlebih dahuku dihancurkan oleh air..tetapi jika kita menjadi teh..walaupun kita menjadi manis kita masih boleh menukar warna air menjadi kuning dan tidak mencacatkan diri sendiri..

No comments:

:::Selamber::: © 2009 Template by:
MJ corporation sdn bhd