:::Selamber:::: Nak Ke Mana Tuhhh.....(part1)

cari dalam selamber X

If U have Site U Can Earn
Top pay per click payments. Make money from your website
Click Here...

Wednesday, October 26, 2011

Nak Ke Mana Tuhhh.....(part1)

gred diploma

salam..rasanya dah begitu lama aku tak pos ape-ape kat blog aku nih...al-maklumla...bz je memanjang(buat-buat bz)....tajuk entri aku kali ni Entah Ke Mana.,..haaa..dari mana nak kemana..aku pun tak tahu nak kemana...sekarang baru lepas gred..masih menunggu result dari KUIN untuk sambung pengajian peringkat ijazah dalam bidang syariah wal qanun(syariah dan undang2)...lepas aku hantar borang ke kuin baru-baru ni,aku dapat berita yang KUIN akan menerima masuk pelajar pada bulan7 tahun 2012..nak ke mana aku sebelum masuk ke KUIN??

Aku rasa cam nak try pegi indon..tp rasanya tak sempat la nk prepare duit...kurang-kurang pun rm5k jugak...so aku buat la keje aku macam biase kat KFC PYK tu...


Antara yang sempat aku snap.
Dengan kepala yang masih muda dan dengan kudrat yang ade nie..ade la budak2 nie rancang nak pegi jalan2..dengan buah pemikiran azman khidmir..dia mencadangkan untuk ke melaka,banyak tempat-tempat menarik katanya...aku ni memang jenis pantang kalau orang ajak gi jalan2...memang termakan jugak,. :) ...4/10/2011 aku bertolak ke muar,johor ke rumah apex.. kitorang pegi sebuah van je..tu pun dan boleh tido kat dalam,.,dalam 8orang je pun..perjalan ambil masa lebih kurang 7jam jugak rsnya...sampai kat umah si apex tu terus je terlentang..huhu..letih beb...bukan bleh tdo pun dalam van tuh..malam tu mkn free kat umh apex,nasik jagung yang berintikan jagung, disertakan jugak dengan lauk ikan ape ntah,aku pun xtau,.huhu..tp memang sedap mak dia masak..

Dataran Tanjung Emas.
Lepas je makan apex bawak gi jalan kat dataran tanjung emas Muar,johor..kat situ lebih kurang macam taman syahbandar la kat terengganu nie..ade jeti,taman rekreasi..bleh amik gambo banyak2..huhu..memang tak lari dari amik gambo ni...pasal ambil gambo ni memang dah jadi habit aku..asal ade kamera je disitu la aku ade,.huhu..

makan mee bandung.
kat dataran tuh ade je tempat menarik seperti air pncut ngan lampu lip-lap tu..tau x..huhu..ade jeti,ade buaian untuk budak(yang rasa dia budak pun duduk join skali) ..ade kete api yang memang bukan utk hiasan atau bergambar,tp aku peduli ape...ape yang xde kat kg aku,aku tibai jerk..haha..lepas penat round2 kat dataran tuh,kitorang pegi pekene plak mee bandung johor...tp tak sangka plak kat johor pun ade otak2..tp lain dari yang terengganu punye la,,,otak2 johor ni dia pakai tepung rasenye,bukannya kelapa seperti kat terengganu nie..nasib la mee bandung dia tu sedap...pekat giler..beesstt...lepas makan pegi pusing2 pastu balik tido2..zzz...

beca yang kecik.
Pagi-pagi ari bangun semayang subuh lu se pong(se round@sekali)...lepas tu mandi2 makan2 sarapan pagi sket...kemas2 barang,bertolak ke melaka..dalam perjalan yang tak sampai sejam(aku rasa la)..apex yang tak berapa nak betul nie ajak bergambo dengan basikal besow..bukan besow tapi gergasi...kat tepi jalan pulok tu,..,aku nie taknak ambik gambo,tp nak wat camne..jage ati member2 turun r kejap amik gambo..huhuhu...mase tgh syok amik gambo,tibe-tibe je budak yang bawak moto tu ketawa,kuang ajor tol..dah la kuat..tp memang klako pun..haha..ade ke amik gambo ngn beca buruk kat tepi jalan nie..dah la ramai2 dok panjat beca nie,.,huhu..

kapal samudera
Sampainye kat melaka tempat pertama yang dituju semestinya..TandaS..hehe...mula-mula skali kitorang pegi naik kapal,muzium tu dalam kapal...aku tak tau pun asal-usul kapal tu,sebab masa tu aku tengah berebut nak amik gambar..huhu..ade la dekat 20minit pusing-pusing dalam kapal tu..bayaran dia rm2 kalau tak silap..masuk dalam tu 8orang,tapi 3orang je yang bayor pasal yang lain tu panjat pagar,,,aku pun tak tau la diorang ni panjat ikut mana,,huhu...lepas tu kitorang pegi plak kat muzium sebelah muzium kapal nie(muzium samudera)...kat tapi kat dalam tu takde apa yang menarik pun..sekadar orang kata pegi singgah amik hati pasal tiket dia sekali dengan tiket muzium kapal nie...kiranya budak2 yang panjat pagar tu masuk free lagi la/...huhu...

Perigi hang tuah
burn cuba talian kecemasan
Terlupa plak,sebelum aku sampai kat bandar melaka nie,aku singgah kat perigi hang tuah,kat sana pun ada jugak benda yang menarik seperti rumah hang tuah,perigi hang tuah dan sebagainya...kalau ada yang beli cenderahati,aku rekemen kat korang beli kat perigi hang tuah nie..memang berbaloi la harga dia..memang murah,,...tapi kalau korang pegi kat sane tapi dapat harga mahal jangan marah plak...hehe...cencalok pun korang bleh beli kat perigi hang tuah nie..harga dia letak aku tak perasan la plak berapa,tapi aku beli rm2 je sebotol...

Aku sambung balik citer yang tadi,lepas je siap pusing2 kat muzium tuh,aku on the road ke A' famossa..perjalan lebih kurang 15minit dari kapal tadi,bergantung kepada keadaan dan cara dia berjalan..kalau laju,lagi cepat sampai,kalau slow,lambat la sampai...dah lenguh menulis..aku sambung lain kali plak yea...huhuhu..


No comments:

:::Selamber::: © 2009 Template by:
MJ corporation sdn bhd